بررسی عملکرد آمپلی فایر سیستم صوتی HDL-MZBOX.A50B و اسپیکرهای تولید HDL

بررسی عملکرد آمپلی فایر سیستم صوتی HDL-MZBOX.A50B و اسپیکرهای تولید HDL

در این مقاله می‌توانید با عملکرد آمپلی فایر سیستم صوتی HDL-MZBOX از محصولات جذاب HDL باشید. این سیستم صوتی در کنار اسپیکرهای HDL تست شده‌اند.

به منظور استفاده از اسپیکر های HDL و سیستم صوتی مدل MZBOX.A50B شرایط متنوعی در فضای آزمایشگاهی مهیا گردید که نتیجه آن جدول زیر می باشد.

تست های گرفته شده در محیط آزمایشگاهی و با یک موزیک یکسان اندازه گیری شده است و میزان دسی بل اندازه گیری شده به صورت کاملا آزمایشگاهی سنجیده شده است و نشان دهنده اختلاف در نحوه سیم بندی اسپیکر ها و تعداد آنهاست و این موضوع ارتباطی به کیفیت اسپیکرها ندارد.

 

عملکرد آمپلی فایر سیستم صوتی HDL-MZBOX

عملکرد آمپلی فایر سیستم صوتی HDL-MZBOX

همانطور که مشخص است آمپلی فایر قرار گرفته در سیستم صوتی قابلیت انتقال توان نامی خود را به اسپیکر های ۱۲۰ وات و برای دو اسپیکر دارا می باشد. همچنین در اتصال اسپیکر های بیشتر به صورت سری و موازی جهت اسپیکرهای ۱۲۰ وات و ۱۵۰ وات شاهد خروجی سیستم صوت با توان پایین تر می باشیم.

چنانچه از دو اسپیکر در خروجی سیستم صوت با توان ۱۵۰ وات استفاده شود در ولوم های بالای 70 درصد احتمال ریست شدن آمپلی فایر داخلی سیستم صوتی وجود دارد. از این رو پیشنهاد میگردد از آمپلی فایر بیرونی استفاده شود.نحوه اجرای سری و موازی اسپیکرها در تصویر زیر نشان داده شده است.

 

 

چنانچه در پروژه نیاز به توان خروجی بالایی می باشد پیشنهاد میشود از آمپلی فایر های خارجی متصل به Line-in استفاده شود.

چنانچه تعداد اسپیکر ها به منظور پوشش همه جانبه صوت در فضا از اولویت بیشتری نسبت به حجم صدای خروجی برخوردار می باشد و حجم صدای زیادی مورد نیاز نیست. مانند فضاهای لابی .

در این قضاها استفاده از ۴ اسپیکر بر اساس جدول فوق و اتصال آن به صورت مستقیم به سیستم صوت هوشمند بلامانع می باشد.

نمونه ای از نحوه محاسبه dB در ادامه نمایش داده شده است:

اسپیکر های HDL قدرت تولید صدا تا 87dB در مدل های HDL-RX62-KV  و 89dB در مدل های HDL-NS83-KV را دارا می باشند