ساختمان تجاری و اداری هوشمند

این راهکارها یک راه حل اتوماسیون است که برای ساختمان های تجاری مبتنی بر سیستم های هوشمند طراحی شده است. سیستم هوشمند این امکان را برای کاربران فراهم می کند تا کنترل و مدیریت روشنایی ، سایه بان ، تهویه مطبوع، سیستم امنیتی یا سایر ویژگی های موجود در ساختمان را انجام دهند. برای چندین دهه است که سیستم های اتوماسیون به منظور افزایش راحتی و بهره وری انرژی در ساختمان های تجاری و اداری استفاده می شوند.

صرفه جویی در مصرف انرژی

میزان بالای مصرف انرژی در ساختمانهای تجاری همیشه یک نگرانی اساسی است. امروزه تجهیزات روشنایی و  تهویه مطبوع 70 درصد از برق ساختمان ها را مصرف می کنند. اما نیمی از انرژی به دلیل سیستم های ناکارآمد مدیریت ساختمان تلف می شود. با راه حل های تجاری هوشمند ، ساختمانها حداقل 30٪  از مصرف برق را کاهش می دهند.

بهره وری

با توجه به ویژگی های یک ساختمان تجاری ، نیاز زیادی به مدیریت هوشمند وجود دارد. با راه حل های اتوماسیون ساختمان تجاری ،کارمندان مدیریت می توانند تمام دستگاههای موجود در ساختمان را از طریق رایانه شخصی ، پانل های دیواری یا دستگاههای iOS / Android کنترل کنند. جدا از کنترل متمرکز ، کنترل خودکار نیز می تواند به بهبود کارایی کمک کند.

آسایش

ما تقریبا 75٪ از زندگی خود را در ساختمان ها می گذرانیم. ایده اصلی این است که یک ساختمان باید با مردم تطبیق یابد نه برعکس. به عنوان مثال ، با استفاده از سنسورهای هوشمند ، روشنایی ساختمان با توجه به نور طبیعی روز به صورت خودکار و سیستم تهویه مطبوع ، با توجه به کیفیت هوا در دمای مطلوب تنطیم می شوند.

امنیت و ایمنی

سیستم هوشمند می تواند با ادغام حسگرها و سایر دستگاه ها ، امنیت و ایمنی را بهبود بخشد. سیستمهای ایمنی و امنیتی در ساختمان های تجاری می توانند شامل سیستم های کنترل دسترسی ، سیستم های اعلام حریق، سیستم های دوربین مدار بسته و غیره شوند.

نمایشگاه و سالن همایش

با توجه به حجم زیاد مراجعه کنندگان و فضای بزرگ یک نمایشگاه و سالن همایش به نورپردازی با شدت بالا و سیستم های عالی تهویه مطبوع برای اطمینان از برگزاری خوب نمایشگاه نیاز است. بنابراین مهم است که یک مرکز نمایشگاهی برای کنترل متمرکز و کنترل خودکار روشنایی،سیستم تهویه و غیره به سیستم اتوماسیون مجهز باشد.

مراکز خرید

به عنوان یک مجموعه بزرگی از ساختمانها با کارکردهای مختلف ، یک مجموعه شهری باید راهکارهای اتوماسیون اتخاذ کند تا حداقل بتواند مدیریت ساختمان را تسهیل کند و مشتری را در مناطق عمومی جذب کند. با استفاده از راه حل های اتوماسیون، می توانید به راحتی روشنایی را مدیریت کنید و برای روشنایی نما و نورپردازی چشم نواز امکانات بیشتری در اختیار داشته باشید

مراکز حمل و نقل

مراکز حمل و نقل مدرن مانند فرودگاه ها و ایستگاه های قطار توجه بیشتری به اتوماسیون ساختمان می کنند ، زیرا اتوماسیون می تواند مدیریت ساختمان های بزرگ را با کاهش نیروی انسانی ، صرفه جویی در انرژی و حتی کاهش هزینه ساخت ساختمان ساده تر نماید و ترمینال یا ایستگاه را به مکانی بهتر برای مسافران و کارکنان تبدیل کند.

دفاتر اداری

دفاتر اداری یک از اصلی ترین و مهمترین  فضاها برای  استفاده از سیستم های کنترل هوشمند ساختمان هستند. با توجه به اینکه بازدهی کارمندان به شدت به شرایط محیط کار وابسته می باشد،سیستم مدیریت هوشمند ساختمان با کنترل میزان روشنایی و دمای بهینه اتاق ها محیطی مطلوب برای کارمندان فراهم می کند. سیستم اتوماسیون می تواند به طور خودکار چراغ ها ، تهویه هوا و سایر دستگاه ها را در یک اتاق خالی خاموش کند تا در مصرف انرژی صرفه جویی شود. این سیستم با کنترل خودکار چراغ ها و پرده ها می تواند میزان روشنایی را در یک محدوده ثابت حفظ کند. کارکنان می توانند بدون اینکه حواسشان پرت شود در حالی که از کمترین میزان برق برای روشنایی استفاده می کنند ، روی کار خود تمرکز کنند.

مدرسه

در یک مدرسه ساختمان هایی مانند ساختمان های آموزشی ، ساختمان های آزمایشگاهی و کتابخانه  در فضای بزرگی پراکنده اند.مدارس غالباً با بودجه اندک اداره می شوند. کنترل روشنایی ،  گرمایش یا تهویه منجر به صرفه جویی  قابل توجهی در هزینه های جاری مدرسه می شود  و از محیط زیست نیز محافظت می کند. برای بهبود کارآیی مدیریت تجهیزات و ارتقاء رضایتمندی در دانشکده و دانشجویان ، راه حل های اتوماسیون مورد نیاز است.در یک مدرسه هوشمند ، کارکنان بخش مدیریت ساختمان می توانند کنترل روشنایی ، تهویه مطبوع و سایر دستگاه ها را از یک سیستم مرکزی انجام دهند تا از هدررفت منابع به دلیل بی احتیاط در کارها جلوگیری شود.