راهکارهای خانه هوشمند

در خانه هوشمند تجهیزات سرمایش و گرمایشی قبل از رسیدن شما به منزل روشن شده و تا رسیدنتان دمای اتاق را به میزان دلخواه تنطیم می کند.چراغ ها با ورود شما روشن شده و پرده ها و سایبان ها به طور خودکار در وضعیتی که دلخواه شما باشد قرار می گیرند.با ریموت کنترل،گوشی موبایل و یا تبلت در هر زمان که اراده کنید می توانید تمامی تجهیزات را کنترل نمایید و یا با تعریف سناریو چندین کار مختلف را با فشردن تنها یک کلید به اجرا درآورید.وقتی به سفر می روید از خانه شما حفاظت می شودو آبیاری فضای سبز خانه به طور خودکار انجام می شود.

کنترل روشنایی

سیستم اتوماسیون خانه هوشمند می تواند به تجهیزات مختلف روشنایی متصل شود. خانه هوشمند کنترل روشنایی را ساده تر و جالب تر می کند. به غیر از روشن و خاموش کردن چراغ ها ،در خانه هوشمند می توانید میزان روشنایی ، رنگ نور و دمای رنگ را نیز تنظیم کنید.شما می توانید با یک کلیک چراغ ها را روشن و یا نور آن ها را در میزان مناسب و دلخواه تنطیم کنید.چراغ ها وقتی که به آن ها نیاز دارید به صورت اتوماتیک روشن می شوند و زمانی که کسی در اتاق نیست خاموش می شوند.

 

کنترل پرده

با استفاده از سیستم کنترل هوشمند پرده ها می توان با تعریف هر یک از پرده ها در نرم افزار، آنها را تحت کنترل گرفته و با استفاده از سناریو های مختلف که می تواند با سناریو های روشنایی  و کنترل دما تلفیق شود ضمن استفاده حداکثری از نور طبیعی، محیطی جذاب و رویایی را بوجود آورد. بعنوان مثال صبح خود را با کـنار رفتن اتوماتیک پرده ها و تابش نور زیبای خورشید به داخل اتاق خواب آغاز می نمایید و یا در زمان طلوع  پرده ها کنار رفته و لامپ های اتاق کم نور تر و یا خاموش می گردند و این امر کمک شایانی به ذخیره سازی انرژی می نماید.

کنترل سرمایش و گرمایش

سیستم های سرمایشی و گرمایشی در کنار نقش کلیدی که در ساختمان برای ایجاد فضای با طراوت و تولید هوای مطبوع ایفا می نمایند، به عنوان عمده ترین مصرف کنندگان انرژی در ساختمان نیز مطرح می باشند. حدود ۶۵ درصد از انرژی مصرفی ساختمان به تجهیزات HVAC اختصاص دارد. بسیاری بدلیل عدم اعمال مدیریت صحیح در استفاده از این سیستمها علاوه بر ناکارآمد نمودن آنها هزینه های گزافی را به عنوان مخارج تعمیر و نگهداری متقبل می شوند.

کنترل تجهیزات صوتی و تصویری

یکی دیگر از توانایی های خانه هوشمند، توانایی کنترل سیستم های صوتی و تصویری و یا تجهیزات تکمیل کننده این سیستم ها می باشد. می توان با استفاده از سیستم صوتی هوشمند، موسیقی های مختلفی را در نقاط مختلف ساختمان پخش کرد و یا با کمک سیستم صوتی بسیار پیشرفته آن از بالاترین سطح کیفی صدا و نور بهره برد.

کنترل امنیت

امنیت خانه را از هر جایی که هستین کنترل کنید.سیستم امنیت هوشمند وقتی کسی وارد خانه می شود و یا درب پارکینگ باز می ماند و یا نشت آبی در زیرزمین اتفاق می افتد شما را آگاه می سازد.با سیستم امنیتی هوشمند کنترل امنیت خانه شما در دستان شماست پس می توانید از ایمن بود همه چیز خاطر جمع باشید.

کنترل از راه دور

کلیه اماکنی که به سیستم هوشمند مجهز شده اند قابلیت کنترل از راه دور (خارج ساختمان) از طریق تلفن همراه، اینترنت (GPRS) و SMS را دارا می باشند . این امکان ما را قادر می سازد تا به بهترین نحو ممکن محیط را برای استفاده و کنترل، آماده و مهیا سازیم

سناریو

از مهمترین امکانات خانه هوشمندمی توان به تعریف سناریو اشاره نمود.بدین صورت که کار بر می تواند بنابر نیازهای متفاوت خود مجموعه ای از اتفاقات را بصورت یکجا در سیستم تعریف نموده و تنها با لمس یک کلید و یا ارسال یک پیامک بتواند این کارها را از سراسر دنیا اجرا نماید. از شاخص ترین سناریوها که می شود در یک ساختمان هوشمند تعریف کرد می توان به سناریوی های خواب، بیداری، تماشای تلویزیون، مهمانی، جشن، صرف شام، ترک خانه، سفر، حضور، ورزش، مطالعه و … اشاره نمود.

زمانبندی

از باز کردن پرده ها در صبح تا آبیاری گیاهان در باغ، با سیستم هوشمند می توان کارها را با توجه به زمانبندی های خاص انجام داد.

رابط کاربری

راه حل های خانه هوشمند برای راحتی و آسایش بیشتر طراحی شده اند. به غیر از کنترل تجهزات از طریق کلیدها و پنل های هوشمند ، می توانید همه چیز را توسط تلفن هوشمند خود کنترل کنید. اپلیکیشن های کنترل خانه هوشمند هم برای iOS و هم برای Android در دسترس است. از طریق این برنامه ها می توانید به تمام عملکردهای خانه هوشمند خود دسترسی پیدا کنید.