کتابخانه هوشمند دانشگاه هنر اکوادور

کتابخانه هوشمند و نهایت لذت از مطالعه

در این مقاله با راهکارهای هوشمند در کتابخانه هوشمند دانشگاه هنر اکوادور به طور کلمل آشنا خواهیم شد.

HDL با استفاده از فناوری IoT به کتابخانه ها قدرت می بخشد و ویژگی های هوشمندانه ای را به فضای مطالعه اضافه می کند.
Guayaquil در کرانه غربی رودخانه Guayas واقع شده و با خلیج Guayaquil در اقیانوس آرام همسایه است. گوایاکویل بزرگترین شهر اکوادور است که بیشتر صنایع داخلی در آن متمرکز شده اند.

این بندر همچنین مهمترین بندر تجاری در اکوادور است و بیشتر کالاهای وارداتی و صادراتی بین المللی باید از این بندرعبور کنند.


کتابخانه دانشگاه هنر اکوادور یک ساختمان نمادین در گوایاکویل است که زمانی به عنوان فضای اداری قدیمی ترین دفتر روزنامه کشور یعنی EL TELEGRAFO مورد استفاده قرار می‌گرفت.

کتابخانه هوشمند دانشگاه هنر اکوادور

ویژگی‌های کتابخانه دانشگاه هنر اکوادور

این کتابخانه در 5 طبقه شامل فضای تفریحی، سالن اجتماعات، سالن مطالعه، تئاتر و کافه تریا می باشد.

این کتابخانه یکی از بزرگترین کتابخانه های اکوادور است و به عنوان کتابخانه ای با بیشترین عناصر تکنولوژیکی در آن، در نظر گرفته می شود.

HDL یک سیستم ساختمان هوشمند با روشنایی هوشمند، HVAC، آمار مصرف انرژی، امنیت و سایر راهکارهای هوشمند را برای کتابخانه نصب کرده است.
سیستم ساختمان هوشمند HDL نه تنها می تواند سوئیچ و روشنایی نور را کنترل کند، بلکه به کنترل زمان، کنترل صحنه و کنترل حضور نور نیز پی می برد.


حسگرهای حضور در کتابخانه نصب شده اند ، و در صورت وجود افراد در کتابخانه ، چراغ ها می توانند روشن و روشن شوند. وقتی کسی استفاده نمی کند ، پس از 3 دقیقه تأخیر، راه پله به طور خودکار چراغ ها را خاموش می کند. هنگامی که سنسور عبور شخصی را تشخیص داد ، بلافاصله چراغ ها روشن می شوند.


به لطف حسگر روشنایی، همچنین می تواند شدت نور طبیعی را تشخیص دهد و به طور خودکار روشنایی نور داخلی را تنظیم کند.

این نه تنها می تواند در مصرف انرژی صرفه جویی کند بلکه احساس راحتی بیشتری نیز به همراه دارد.

بخش سالن مطالعه کتابخانه دانشگاه هنر اکوادور
علاوه بر این، سیستم همچنین می تواند به طور منظم نور خارجی دیوار را کنترل کند.

به عنوان مثال، در تابستان با روزهای طولانی و شب‌های کوتاه، چراغ‌های دیواری خارجی اوایل شب روشن می‌شوند تا فضای بیرون کتابخانه را روشن کنند.


بخش سرگرمی، سالن‌های نمایش، تئاترها، رستوران‌ها و نقاط دیگر نیازهای متفاوتی به نور و روشنایی دارند. بنابراین، HDL صحنه‌های روشنایی متنوعی را برای مناطق مختلف در هر طبقه تنظیم می کند تا نیازهای فعالیت ها یا جوهای مختلف را برآورده کند.

بخش کتابداری کتابخانه دانشگاه هنر اکوادور

به عنوان مثال، حالت «سرگرمی» چراغ‌های خیره کننده را با یک دکمه روشن می کند، به طوری که فضای صحنه فوراً دلچسب می شود.

حالت «مطالعه» به خوانندگان اجازه می دهد تا در چراغ هایی با عملکرد بسیار استادانه و لوکس چراغ‌ها غرق در نور شوند و در این نور استحمام کنند و بی سر و صدا از یک دوره بورس تحصیلی خود لذت ببرند.

بخش کتابداری کتابخانه دانشگاه هنر اکوادور
بخش کتابداری کتابخانه دانشگاه هنر اکوادور

همزمان سیستم سوئیچ‌‌های معمولی را برای کنترل نور ادغام می کند. ضمن داشتن یک تجربه کنترلی کاملاً جدید، روش سنتی کنترل سوئیچ کاربر را نیز حفظ می کند.
کنترل هوشمندانه به جای اینکه کورکورانه به دنبال نوآوری یا تغییرات کلی باشد، به آرامی در زندگی افراد ادغام می شود.

سیستم سرمایش و گرمایش هوشمند در این کتابخانه

علاوه بر روشنایی، کنترل هوشمند HVAC همچنین محیطی بسیار راحت و دلپذیر را برای کتابخانه عظیم به ارمغان می آورد.
HVAC به مدیریت اجازه می دهد تا از طریق کنترل از راه دور مادون قرمز که معمولاً مورد استفاده قرار می‌گیرد سوئیچ کند و همچنین می‌تواند تعویض و تنظیم خودکار را انجام دهد.

این سیستم به سنسورهای دما و رطوبت و سنسورهای کیفیت هوا مجهز است. هنگامی که دما، رطوبت و کیفیت هوا به استانداردهای خاص از پیش تعیین شده برسد، تهویه هوا و هوای تازه روشن می شوند.

این امر به کنترل منطقه و کنترل خودکار هوای تازه و تهویه مطبوع کمک شایانی می‌کند.


سیستم هوشمند HDL همچنین می تواند با تجهیزات هوشمند خود، تلفیق کنتورهای هوشمند و سیستم های امنیتی برای کتابخانه دانشگاه هنر اکوادور، انعطاف پذیر باشد.
داده های ارائه شده توسط کنتور هوشمند برای تجزیه و تحلیل، جمع بندی و بررسی به موقع مصرف انرژی مفید است، به طوری که اپراتورها می توانند اقدامات هدفمندتری انجام دهند.


در طول دوره بسته شدن، اگر درها و پنجره ها بدون اجازه باز شوند، سیستم هوشمند HDL زنگ خطر را برای هشدار به متجاوزان غیرقانونی و اطمینان از ایمنی اشیا کتابخانه ایجاد می کند.
سیستم کنترل هوشمند HDL تجهیزات را به یک سیستم عامل متصل می کند، که برای صرفه جویی در انرژی و بهبود کارایی مناسب است.

برای متصدیان ساختمانهای بزرگ ، این دو نکته بسیار مهم است.

از زمان اقدامات انجام شده در جهت هوشمندسازی، این کتابخانه به ویژگی های هوشمندی مجهز شده است، که به کاربران این امکان را می دهد تا خوانندگان از تجربه خواندن راحت تری برخوردار شوند.