بهترین فناوری مبارزه با کرونا در CES 2021

بهترین فناوری مبارزه با کرونا در CES 2021

در این مقاله به بهترین فناوری مبارزه با کرونا می‌پردازیم که در نمایشگاه سال  2021 به نمایش درآمد. فناوری و کمک به نبرد با ویروس کرونا، موضوع مهم در اولین نمایشگاه CES در سال 2021 بود که به صورت مجازی برگزار شد.

ما در این مقاله امیدوار‌کننده‌ترین

  1. چراغ‌های ضد‌عفونی کننده UV-C،
  2. دستگاه‌های تصفیه هوا برای از بین بردن ویروس،
  3. ماسک‌های صورت هوشمند
  4. و موارد دیگر را

جمع آوری کرده ایم تا در سال 2021 و بعد از آن ایمن باشید.

شاید COVID-19 نمایشگاه CES 2021 را مجبور کرد تا به صورت کاملاً دیجیتالی برگزار شود، اما همچنان می‌توان از جالب‌ترین و شاید مفیدترین فناوری‌های موجود در نمایشگاه امسال الهام گرفت.

از زنگ درب برای گرفتن دما، تا چراغ‌های UV-C که برای ضد‌عفونی کردن تلفن هوشمند و سایر موارد گرفته تا ماسک‌های صورت آینده با بلندگوها و نور RGB، همگی فناوری‌های ارائه شده برای مبارزه با COVID-19 در نمایشگاه CES 2021 بود.

در حا حاضر، ما نمی‌توانیم فروشندگان را بخاطر تلاش برای پول در آوردن به خاطر این همه گیری مقصر بدانیم‌، اما باید دید که آیا هر یک از این فن آوری‌های جدید در محافظت از جمعیت و صاف کردن منحنی ابتلا به ویروس کرونا مفید خواهد بود.

بنابراین امیدواریم بهترین فناوری مبارزه با کرونا در برگرداندن جهان به روال عادی پیش از کرونا، مفید واقع شوند.

ربات کرونا LG

به لطف ربات جدید LG ، دنیای خارج ما ممکن است به زودی به مکانی بسیار بهداشتی‌تر تبدیل شود.

این ربات که برای استفاده در هتل‌ها، مدارس‌، دفاتر‌، رستوران‌ها و مراکز خرده فروشی استفاده می‌شود، می‌تواند به صورت مستقل در فضاهای مختلف بچرخد و از نور ماورابنفش (UV-C) برای ضد عفونی “مناطق با احتمال لمس بیشتر و پرترافیک” استفاده کند.

ال جی می‌گوید این ربات قادر خواهد بود “به راحتی در اطراف میزها، صندلی‌ها و سایر مبلمان حرکت کند‌ و به طور کلی در مدت 15 تا 30 دقیقه سطح قابل لمس یک اتاق را تحت تابش قرار می دهد، و چندین منطقه را با یک بار شارژ باتری ضدعفونی می‌کند.

حسگرهای تشخیص حرکت در ربات به او کمک می‌کند تا از قرار گرفتن در معرض اشعه ماورابنفش در نزدیکی انسان‌ها جلوگیری کند. غول فناوری کره جنوبی قصد دارد اوایل سال جاری این ربات را در آمریکا راه اندازی کند.

سینی ضدعفونی کننده UV-C Einova Mundus Pro

از زمان بروز همه گیر ویروس کرونا، سیل محصولات ضد عفونی کننده UV-C به بازار آمده است. ساندوی ضد عفونی کننده Mundus Pro UV-C که در CES اعلام شده است، نوید می‌دهد 99.999٪ ویروس‌ها و باکتری‌های موجود در وسایلی مانند کلیدها‌، کیف پول‌ها‌، تلفن‌ها، ماسک‌ها و سایر موارد کوچک را به لطف ترکیب نور UV-C و «ازن اکسیدکننده میکروب» و دی اکسید تیتانیوم در هشت دقیقه از بین ببرد.

این تجهیز 119.99 دلاری همچنین می تواند ضمن ضد عفونی کردن ، سه دستگاه را به طور همزمان شارژ کند.

دکمه BioButton از بهترین فناوری مبارزه با کرونا

چندین ساعت هوشمند و ردیاب تناسب اندام، از جمله Apple Watch سری 6 و Fitbit Sense، دارای ویژگی های مفید COVID-19 مانند توانایی اندازه گیری میزان Sp02 (میزان اشباع اکسیژن خون) هستند، اما BioButton مخصوص برای نظارت بر بدن شما طراحی شده است.

برای علائم اولیه عفونت دستگاه به اندازه سکه به پوست شما می چسبد و به مدت 90 روز به طور مداوم درجه حرارت بدن، تنفس و ضربان قلب شما را اندازه گیری می کند.

بر اساس علائم حیاتی شما، به شما خواهد گفت که آیا شما پاک هسیتد یا خیر تا برای کار یا مدرسه بیرون بروید.

زنگ درب تصویری Ettie برای گرفتن دما

نگه داشتن خانه در منطقه بدون COVID-19 یک مبارزه روزانه است، اما Ettie می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

اساساً، این یک زنگ درب ویدئویی است که قبلاز ورود مهمان، دمای آن‌ها را اندازه می گیرد. برنامه همراه آن سوابق هر میهمان را که وارد کرده است، از جمله تصویر، دما و زمان ورود آنها را نگه می دارد.

تصفیه کننده هوا CleanAirZone

با توجه به پارانویا (سوء‌ظن شدید) در مورد بیماری‌های منتقله از طریق هوا در بالاترین سطح، تصفیه کننده‌های هوا مدل های جدید زیادی برای نمایش در CES امسال داشتند.

مدل CleanAirZone نیویورکی با استفاده از «بیوتیک‌های طبیعی و آنزیم‌های مشتق شده از طبیعت» ادعا می کند 99.99٪ از آلاینده های هوا به اندازه 0.1 نانومتر (قطر COVID-19 حدود 60 تا 140 نانومتر) را بدون فیلترهای یکبار مصرف، با نور ماورا بنفش UV یا انتشار ازن نابود می‌کند.

CleanAirZone می گوید که قصد دارد مدل سری 100 خود را در سه ماهه دوم سال به بازار عرضه کند.

Luft Duo از بهترین فناوری مبارزه با کرونا

دستگاه‌های تصفیه هوا در خانه مفید هستند، اما هنگام بیرون رفتن چه می کنید؟

تصفیه کننده هوا قابل حمل جدید، Luft Duo، به شما کمک می کند هنگام مسافرت هم نفس راحت بکشید. Luft Duo جمع و جور با استفاده از UVA LED و فناوری فوتوکاتالیستی، گرد و غبار، گرده، کپک و عوامل بیماری‌زا را از هوا بدون فیلتر پاک می کند.

توسعه دهنده تایوانی Luftqi می گوید که می توان از آن در اتومبیل‌ها، هواپیماها و سایر مکان‌های محدود استفاده کرد.

این دستگاه به عنوان یک مسافر کاملا شخصی برای کسانی که از آسم یا آلرژی رنج می برند و ممکن است در طی بیماری همه گیر COVID-19 بیشتر در معرض خطر باشند،‌ می‌تواند قلمداد شود.

Luft Duo اکنون با قیمت 149 دلار در ایالات متحده در دسترس است.

یخچال ساید بای ساید LG InstaView با UVnano

همه ما بیش از حد نگران میکروب در هوا و چیزهایی هستیم که لمس می کنیم، اما در مورد آلاینده‌های منتقله از آب چه؟

ال جی می خواهد با یخچال InstaView جدید خود، که از نور LED ماورا بنفش برای “از بین بردن” باکتری‌های موجود در نازل استفاده کند تا خیال شما را راحت کند. ال جی می گوید فناوری UVnano آن هر ساعت یک بار برای از بین بردن “تا 99.9 درصد باکتری” مانند E. coli ، استاف ، و سودوموناس آئروژینوزا (که می تواند باعث ذات الریه شود) بر روی شیر آب یخچال عمل می کند.

مشخص نیست که آیا این فناوری در برابر COVID-19 موثر است یا خیر، اما این یخچال جدید مطمئناً روند اخیر مبارزه با میکروب را دنبال می کند. ال جی هنوز جزئیات قیمت یا در دسترس بودن را اعلام نکرده است.

ماسک Razer ‘Project Hazel’ N95

حتی سازنده سخت افزار بازی Razer نیز با یک نمونه اولیه ماسک هوشمند که روشنایی نور RGB علاقه مندان به بازیهای کامیپوتری را به چهره شما جلب می کند، در حال مبارزه با کرونا است.

ماسک Project Hazel با داشتن مناطق روشنایی قابل تنظیم روی هر ونتیلاتور که می تواند 16.8 میلیون رنگ بدرخشد، بسیار پر زرق و برق تر از اکسسوری‌های دیگر ​​شما است!

این ماسک که فراتر از یک تدبیر است، از ماسک‌های تنفسی N95 و Smart Pods ویژه در طراحی خود استقاده کرده و تنظیم جریان هوا و فیلتر کردن میکروب‌های موجود در هوا از وظایف آن است. اما تا کنون هیچ صحبتی در مورد قیمت گذاری یا زمان عرضه آن در بازار وجود ندارد.

MaskFone از بهترین فناوری مبارزه با کرونا

هیچ کس دوست ندارد هنگام استفاده از ماسک با تلفن صحبت کند، اما پوشش جدید چهره با فن آوری بالا از شرکت مخابراتی انگلستان Binatone قصد دارد این غرغرها را از بین ببرد!

ماسک MaskFone یک ماسک پارچه ای است که دارای یک هدست بلوتوث و گوشی‌های بی سیم است. قابل شستشو نیست ، اما در برابر آب مقاوم است و از فیلترهای یکبار مصرف ماسک N95 استفاده می کند. 49.99 دلار قیمت دارد.

AirPop Active +

در سال 2021 ، پوشش صورت می تواند کارهای دیگری غیر از فیلتر کردن میکروب ها داشته باشد. سازنده ماسک AirPop به تازگی مدل جدیدی را به نام Active + معرفی کرد که دارای یک سنسور داخلی است که می تواند تنفس شما را کنترل کرده و زمان نیاز به تعویض فیلتر را کنترل کند.

بهترین فناوری مبارزه با کرونا

Active + با قیمت 149.99 دلار با دستگاه های Android و iOS کار می کند، به شما امکان می دهد میزان تنفس خود را کنترل کرده و وضعیت فیلتر را از تلفن خود ماسک کنید. AirPop انتظار دارد این ماه این ماسک را در ایالات متحده و کانادا راه اندازی کند.

از شما برای اینکه در مقاله بهترین فناوری مبارزه با کرونا با ما همراه بودید سپاسگزاریم.